چه چیزی در کاشت ایمپلنت دندان نقش دارد؟

اولین مرحله در فرآیند کاشت دندان، ایجاد یک برنامه درمانی فردی است. این برنامه نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند و توسط تیمی از متخصصان که به طور ویژه در زمینه جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی آموزش دیده و با تجربه هستند تهیه شده است. این رویکرد تیمی مراقبت‌های هماهنگ را بر اساس گزینه ایمپلنت که برای شما بهترین است، ارائه می‌دهد.


سپس ایمپلنت ریشه دندان که یک پست کوچک از تیتانیوم است در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار می‌گیرد. همانطور که استخوان فک بهبود می‌یابد، در اطراف ستون فلزی کاشته شده رشد می‌کند و آن را به طور ایمن در فک محکم می‌کند. روند بهبودی می‌تواند از شش تا ۱۲ هفته طول بکشد.


هنگامی که ایمپلنت به استخوان فک متصل شد، یک پایه اتصال کوچک - به نام اباتمنت - به پایه متصل می‌شود تا دندان جدید را محکم نگه دارد. برای ساختن دندان یا دندان‌های جدید، دندانپزشک شما از دندان‌های شما قالب می‌گیرد و مدلی از بایت شما ایجاد می‌کند (که تمام دندان‌ها، نوع و چینش آنها را نشان می‌دهد). دندان یا دندان جدید بر اساس این مدل ساخته شده است. سپس یک دندان جایگزین به نام تاج به اباتمنت متصل می‌شود.



به جای یک یا چند روکش جداگانه، برخی از بیماران ممکن است ضمیمه‌هایی روی ایمپلنت قرار دهند که پروتز متحرک را حفظ کرده و پشتیبانی می‌‌کند.


دندانپزشک شما همچنین رنگ دندان های جدید را با دندان‌های طبیعی شما مطابقت می‌دهد. از آنجایی که ایمپلنت در داخل استخوان فک محکم شده است، دندان‌های جایگزین مانند دندان‌های طبیعی شما ظاهر، احساس و عملکرد دارند.


ایمپلنت‌های دندانی چقدر دردناک هستند؟


اکثر افرادی که ایمپلنت دندان دریافت کرده‌اند می‌گویند که ناراحتی بسیار کمی در این روش وجود دارد. از بی‌حسی موضعی می‌توان در طول عمل استفاده کرد و اکثر بیماران گزارش می‌دهند که ایمپلنت درد کمتری نسبت به کشیدن دندان دارد.


پس از ایمپلنت دندان، درد خفیف را می‌توان با داروهای مسکن بدون نسخه مانند تایلنول یا موترین درمان کرد.


چگونه از ایمپلنت‌های دندانی مراقبت کنم؟


ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های واقعی نیاز به مراقبت دارند، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، شستشو با دهانشویه آنتی باکتریال و معاینات منظم دندانپزشکی.


از آنجایی که ایمپلنت‌ها دائمی هستند و برای همیشه در دندان شما کاشته می‌شوند و قرار است تا آخر عمر در دهان شما ماندگار شوند، شما هم باید با تمیز کردن روزانه آن‌ها در کنار سایر دندان‌ها و مراجعه منظم به دندانپزشک آنها را در بهترین حالت نگه دارید. با وجود بیش از ۱۰۰ نوع ویروس و باکتری موجود در دهان، شما باید همواره دندان‌های خود را تمیز و بدون پلاک حفظ کنید.


ایمپلنت‌ها سوراخ نمی‌شوند و هیچ حفره‌ای در آن ها ایجاد نمی‌شود، اما به یاد داشته باشید که در مقابل لکه مقاوم نمی‌باشند و هنوز هم مثل دندان‌های واقعی می‌توانند دچار ساییدگی و فرسایش شوند. به همین علت رعایت بهداشت دهان و دندان پیش، حین و بعد از عمل، نه تنها برای حفظ سلامت لثه‌ها و دندان‌ها بلکه برای حفظ ظاهر ایمپلنت‌ها لازم است.

منبع خبر :